چگونگی عملیات تخلیه چاه و حفاری چاه فاضلاب و دلایل پر شدن چاه

طبیعی است که مساله بخش اعظمی با ارتقا جمعیت , بزرگ شدن شهر و مضاعف شدن منازل مسکونی و اداری بوجود خواهد آمد . یکی مهم‌ترین این مساله , فراوان شدن تولید فاضلاب و در نتیجه , احتمال ارتقا مشکلات بهداشتی و بیماری ها است .

تخلیه چاه

برای این خواسته , سیستم فاضلاب شهری بوجود آمده است تا بتواند فاضلاب را به طور سیستماتیک در اختیار گرفتن و جمع آوری نماید .

البته متاسفانه در ایران , ما هنوز مشغول حفر چاه فاضلاب هستیم و مسلما بایستی با مشکلات ناشی از آن نیز دست و پنجه قابل انعطاف کنیم . یک کدام از مهم ترین این مساله , لبریز شدن و گرفتگی چاه ها است . در‌این نوع مورد ها , واجب است با به کار گیری از ابزارآلات و دستگاه های تخصصی , مبادرت به خالی کردن چاه مذکور شود . به‌دنبال تماما در باب این پروسه توضیح خوا‌هیم بخشید تا بتوانید آگاهانه راجع‌به آن تصمیم بگیرید .

ولی درصورتی که که شتاب دارید و می‌خواهید زودتر با متخصصین تخلیه چاه کلام نمایید , کافی است با یکی‌از شماره تلفن های شرکت تخلیه چاه ستاره تهران تماس حاصل نمایید .

حفاری چاه فاضلاب

گذشته از آنکه به سراغ مشاجره تخلیه چاه برویم , بگذارید در باب اشکال چاه های فاضلاب حفاری شده حرف کنیم

چاه جذبی :

پایه کارایی این چاه ها مبنی بر جذب است . این یعنی که چاه های مذکور بایستی دارنده امکان جذب آب باشند . دقت داشته باشدی که برای حفر چنین چاهی , می بایست به کالا خاک و دسته زمین دقت ویژه داشت . به عنوان مثال , زمینی که کالا خاک آن از شن و ماسه باشد , به خیر و خوبی آب را جذب می نماید و برای چاه جذبی مطلوب است . البته این مسائل در امر خاک رس راست گو نیست .

سپتیک تانک :

چاه سپتیک در واقع یک چاه نیست . بلکه یک تانکر بزرگ است که در پایین زمین قرار می‌گیرد و اذن نمی دهد فاضلاب جابجا شود . ولی مشخصا , وقتی اضطراری خواهد بود تا نسبت به تخلیه این چاه مبادرت های اضطراری صورت بپذیرد . معمولا متاع تانک های سپتیک از بتن یا این که مصالحی است که نسبت به نفوذ و خوردگی مقاوهم میباشند و به خیر فاضلاب را درون محیط مراقبت می نمایند . از این چاه ها به صورت گسترده در ساختمان هایی که نمیتوان در آن‌ها چاه جذبی حفر کرد , برای مثال واحد مسکونی و حیاط دار , کارگاه ها , هتل ها , رستوران ها , مجتمع های تفریحی و ورزشی , و . . . به کارگیری میشود .
تخلیه چاه

همان طور که دیدید , چاه ها به دو مدل متفاوت حفاری میگردند . در هر دو دسته هم امکان پر شدن و گرفتگی چاه موجود است . البته در چاه های سپتیک , این تخلیه چاه امری معمولی است و بایستی به صورت مرسوم صورت بپذیرد .

در هنگام پر شدن چاه , شما می بایست با یک شرکت تخلیه چاه تماس حاصل نمایید و از آن‌ها درخواست یاری فرمایید . یک کمپانی تخلیه چاه دارنده متخصصین و دستگاه های مخصوصی است که میتوانند عملیات تخلیه چاه را در طول کوتاهی برای شما انجام دهند .

چه طور بفهمیم که عملیات تخلیه چاه اضطراری است؟

برای آنکه بفهمید آیا چاه شما به تخلیه نیاز داراست یا این که خیر , چندین آرم موجود هست که پیرو آن‌ها‌را با شما مطرح میکنیم :

مشاهده سوسک و حشره‌ها موذی بسیار در منش های خروجی چاه
گرفتگی ناگهانی آب ریز فاضلاب و مشاهده بالا آمدن سطح آب با مصرف
بوی نامطبوعی که از محل کفشو و سیفون چاه تولت و توالت منزل شما به مشام میرسد
خیس شدن سطح موزاییک در چاه هایی که در تراس و محیط های باز قرار گرفتند
بالا وارد شدن آب دستشویی

چه دلایلی که به پر شدن چاه فاضلاب سبب می‌شوند؟

توجه داشته باشید که لبریز شدن چاه فاضلاب , امری معمولی است و مخصوصا در چاه های فاضلاب سپتیک , دیر یا این که زود واقعه می افتد . ولی بیایید ببینیم چهخ عواملی میتوانند به آن سبب ساز شوند :

ضایعاتی همچون گیسو , پلاستیک , چربی در اندازه دوچندان می‌توانند سبب ساز تولید لایه های ضد آب شوند و در فیض منش نفوذ آب به باطن چاه را از در بین ببرند و نیاز به تخلیه چاه را به‌وجود بیاورند .

در زمین هایی که ماسه ای نیستند , احتمال دارد مکش آب در خاک به ندرت ضعیف شود و زیرا قطر چاه کم است یا این که انباری ندارد , چاه پر سرعت لبریز شود .
همانگونه که گفتیم , چاه های حفر شده در زمین های شنی به مراتب کمتر از زمین های خاکی لبریز می‌شوند , البته در چنین چاه هایی نیز احتمالا فضولات , کف صابون , چربی ها و مواقعی از این دست به دیواره چاه نشت نمایند و در فیض , جلوی مکش آب را بگیرند . اعتنا داشته باشید که در چنین مواقعی , تخلیه چاه صرفا کفاف نمی دهد و حتمی است عملیات لایروبی چاه صورت بپذیرد .

تخلیه چاه چه‌طور انجام می شود؟

مرسوم ترین روش برای تخلیه چاه , به کار گیری از پمپ لجن کش است . این پمپ ها مصارف بخش اعظمی در کار تخلیه چاه دارا هستند و اقتدار بالایی در پمپاژ کردن و مکش چاه دارا هستند . به علاوه , اذن جابجابی فاضلاب خانگی و صنعتی به مکان های دیگر را به ما می دهند . این پمپ های لجن کش با اسم های دیگری همچون پمپ غلیظ کش , پمپ فاضلاب یا این که پمپ گل کش نیز شناخته میگردند .

این پمپ ها به دو مدل پمپ لجن کش تک فاز و سه فاز تقسیم میگردند . این پمپ ها میتوانند از فرآورده چدن , استیل و برنجی باشند .

ابزار دو‌مین نیز که معمولا در سرویس ها تخلیه چاه همگانی می‌باشند , تانکرهای تخلیه چاه میباشند . این تانکر ها پمپ های تخلیه چاه را بر روی خویش سوار می نمایند و به راحتی می‌توانند حجم متعددی از فاضلاب را جابجا نمایند و به محل های درنظرگرفته شده برای فاضلاب بوسیله شهرداری برسانند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>