آشنایی بایدها و نبایدهای خرید داکت اسپلیت و روش نصب داکت اسپلیت

داکت اسپلیت امروزه یکی‌از معمول ترین سیستم های سرمایش و گرمایش محسوب شده . . .

نکات کلیدی تعیین انواع داکت اسپلیت :

۱ . داکت اسپلیت امروزه یک کدام از رایج ترین سیستم های سرمایش و گرمایش محسوب شده که از بارزترین ویژگی های این سیستم , تهویه تمامی فضاها در یک واحد سوئیت بصورت هم‌زمان با اجرای کانالها برفراز سقف کاذب هست .

استفاده از داکت اسپلیت ها برای سرمایش و گرمایش آپارتمانهای مسکونی , اداری , برج ها , ویلاها و . . . به طور کامل مطلوب میباشد .

 داکت اسپلیت متشکل از ۲ بخش یونیت داخلی ( هواساز ) و یونیت خارجی ( کندانسینگ یونیت ) هست که‌این ۲ بخش بوسیله ۲ لوله مسی به یکدیگر متصل شده و قدرتمند به تامین هوای سرد و گرم و توزیع آن به وسیله شبکه ها به اتاق ها یا این که سالن در هر واحد آپارتمانی ( از بالای سقف کاذب ) میباشد .

مایع مبرد خنک شده در کندانسور از روش لوله مسی به شیر انبساطی ( expantion valve ) و از آنجا بصورت گاز مبرد و فراهم جذب گرمای محیط به کویل یونیت داخلی منتقل می‌گردد . در کویل های یونیت داخلی گرمای هوای محیط داخلی بوسیله گاز مبرد درون کویل گرفته شده و هوای خنک شده به وسیله فن ( پنل داخلی ) به درون کانال رفت هوا منتقل می‌گردد .

داکت اسپلیت سقفی و نحوه نصب آن

داکت اسپلیت به عنوان یکی شایسته ترین و برترین سیستم های تهویه مطبوع هوا در بخش اعظمی از عالم محبوبیت بخش اعظمی پیدا نموده است و به کارگیری از آن مضاعف متداول میباشد , داکت اسپلیت که به راحتی در اکثری از نقاط یک ساختمان مسکونی و غیر مسکونی تعبیه می شود , قادر است در سقف کاذب به کار رود و به صورت متفرق گرمایش و سرمایش محیط را تامین سازد . داکت اسپلیت به طور پنهان برفراز سقف کاذب قرار می‌گیرد و بوسیله کانال هایی که به آن متصل می‌باشند هوای همسایه را در فصل زمستان گرم و در فصل‌تابستان خنک می نماید . کافی است در اختیار گرفتن از خط مش به دور آن را بردارید و دکمه خاموش و روشن را بزنید .

قابلیت تهویه یک‌سری اطراف به طور به طور همزمان , لوله کشی با متراژ بالا , قابلیت و امکان شستشو فیلتر و دسترسی راحت , به کار گیری در دمای زیاد بالا از مزایای داکت اسپلیت سقفی میباشد . امروزه پباده سازی داخلی منزل از اهمیت اکثری برخوردار شده‌است . تجهیزات و طرح هایی که در چینش داخلی به کار می‌رود , از جنبه های مختلفی در لحاظ گرفته میشوند و اجرا می گردند . سقف کاذب که تحت خیس از سقف مهم کار نهاده می شود , در کاهش طول و اتلاف انرژی تاثیر متعددی داراست . به این ترتیب خیر فقط به منزله تولید یک طرح خوشگل در معماری داخلی به کار میروند بلکه در کاهش مصرف انرژی هم و نورپردازی اختصاصی , پوشش عیب های سقف دارای اهمیت به کار می‌روند .

برای تعبیه داکت اسپلیت در سقف های کاذب ابتدا بایستی محل قرار گیری و تعداد داکت اسپلیت های موردنیاز مشخص و معلوم گردد , گنجایش داکت اسپلیت بررسی می شود , آن گاه با دقت به سقف کاذب و شبکه کشی و نصب لوله های دستگاه مطلوب ترین منزلت برای داکت اسپلیت یا این که داکت اسپلیت ها گزینش می شود . در صورتیکه داکت اسپلیت توسطی تیمی کارشناس و کاردان نصب و فعال‌ساز‌ی شود , هیچگونه نقصی در سقف کاذب تولید نمیگردد و مسیر داکت اسپلیت با نازکی تمام و به طور به طور کامل پنهان جاگذاری میشود .

شیوه و روش نصب داکت اسپلیت

از دهانه ی خروجی هواساز یا این که به عبارتی یونیت داخلی در سقف کاذب شبکه کشی صورت گرفته

و در هر منتخب که نیاز باشد روزنه ای تعبیه میشود و متناسب با هر فصل هوای سرد یا این که گرم بیرون می شود .
برای ایجاد هوای گرم یک کویل آب گرم جلوی دستگاه یا این که پشت دستگاه قرار می‌گیرد . کویل آب گرم که یک کویل مسی مارپیچ ۲ ردیفه یا این که ۳ ردیفه است , آب گرم درون آن می‌گردد و به عبارتی فن هوا ساز این بار هوا را از روی آن عبور میدهد , گرمای آب را میگیرد و تبدیل به هوای گرم می نماید و آن را به فضاهای مورد نیاز ارسال می نماید . می توان ایجاد گرما از روش معکوس کردن سیکل تبرید را طولانی تر کرد .

این سیستم دارنده مکش و دهش با کانال هست , که عموماً مکش آن پشت دستگاه هست و این مکش باعث می شود که چرخش هوا در سوز‌و‌سرما و گرما در محیط بدون نقص صورت بگیرد و پرسرعت خیس محیط را به دمای یکنواخت میرساند . شایسته ترین مکان برای روزنه مکش ۷۰ سانتی متر تا یک متر از زمین است .

معرفی و مزایای داکت اسپلیت

اسپلیت کانالی

داکت اسپلیت ( اسپلیت کانالی ) یک کدام از رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در مرحله عالم است , این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی ( هواساز ) و یک واحد خارجی ( کندانسور ) درست شده شده‌است که بوسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند .

سرمایش و گرمایش در‌این سیستم به وسیله هواساز با مکش هوای داخلی انجام می پذیرد .

تفاوت سیستم داکت اسپلیت با سیستم ترکیبی اسپلیت دیواری و رادیاتور :

بجای استفاده از تعدادی پنل دیواری در یک واحد مسکونی یا اداری , از یک هواساز مرکزی در پشت سقف کاذب استفاده می‌شود که توسط کانال , همه اتاق ها و فضاهای ما یحتاج تهویه میگردند .

در فیض همواره توصیه میشود که پروژه های داکت اسپلیت به طور صفر تا ۱۰۰ بر عهده گروهی باشد که تجربه کافی دراین مورد داراست , نکته ی دارای اهمیت در این مورد همراه بودن مجموعه اجرا کننده داکت اسپلیت از اولِ پروژه تا پایان میباشد .

نکاتی که مجموعه اجراکننده مورد علاقه دارا هستند مشتمل بر سیستم برق و کابل کشی ها , هماهنگی با مجموعه اجراکننده کاذب و پباده سازی شبکه مبنی بر طرح سقف کاذب , پایین حیث قراردادن پیمانکار لوله کشی آبگرم و در‌این , تحلیل و یا این که اجرای لوله مسی و در غایت نصب و فعال‌ساز‌ی میباشد . در سود تیم مجری داکت اسپلیت باید از ابتدای آغاز پروژه تا زمان تحویل و فعال‌سازی داکت اسپلیت همراه و ناظر بر اجرای پیمانکاران دیگر باشند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>