دستشویی قدیمی ذوزنقه ای یادآور خاطرات کودکی 

در قدیم افراد اعتقاد داشتن باید کارها را به صورت سخت انجام دهند لذا از دستشویی قدیمی ذوزنقه ای استفاده می کردند. خاطره ای که خیلی ها آن را به خاطر دارند مثلاً حدود سی سال قبل بچه ها برای دستشویی رفتن اضطراب داشتند اما در واقعیت علت ترس آنها سنگ قدیمی توالت بود.

سنگ مورد استفاده در دستشویی قدیمی ذوزنقه ای

دستشویی ذوزنقه ای، قدیمی ترین نوع توالت ایرانی بود و جنس سنگی داشت که از زیبایی های توالت های امروزی برخوردار نبود و همان گونه که از اسمش پیداست شکل ذوزنقه داشت و درون آن به شکل یک قیف خالی شده بود و مستقیماً روی چاه فاضلاب قرار می گرفت.
شیوه دفع فضولات این نوع توالت باعث شده بود که در خارج از خانه قرار بگیرد امروز این نوع توالت تبدیل به یک خاطره شده و هرگز ساخته نمی شود.
نسل های گذشته با تلاش فراوان برای رهایی از سختی استفاده از این نوع توالت، توالت های ایرانی را طراحی کردند و عده‌ای نیز به عنوان لوله بازکن مشغول به برطرف کردن گرفتگی توالت های امروزی شدند که یکی از منابع معتبر ارائه دهنده خدمات رفع گرفتگی انواع لوله سایت برچسب لوله بازکنی می باشد که تکنسین آن در تمام مناطق تهران آمادگی حضور به موقع دارند.

مشکلات عدیده دستشویی قدیمی ذوزنقه ای

امروزه تعریف خاطرات و مشکلات زمان استفاده از دستشویی قدیمی ذوزنقه ای تبدیل به یک بحث خنده دار برای عده ای از افراد شده که مشکلات استفاده از آن را در این بخش بیان می کنیم.

  • از آنجا که دستشویی قدیمی ذوزنقه ای لوله کشی دقیقی نداشت و به چاه نیز مستقیماً وصل می شد از این رو با مشکل گرفتگی هم پس از مدتی استفاده مواجه نبود اما از یک ساختار اصولی و استانداردی برخوردار نبود.

اما امروزه با لوله کشی فاضلاب هر خانه، چنانچه لوله های منزل شما دچار گرفتگی شد می توانید نزدیکترین و مجرب ترین تکنسین را در سایت لوله بازکنی برچسب جستجو نمایید که برای درخواست و استفاده از خدمات آنها کافیست منطقه محل سکونت خود را مشخص نمایید همانند چاه بازکنی سید خندان و در روزهای تعطیل سال و یا در هر ساعت از شبانه روز که مشکلی پیش آمد می توانید از این افراد خدمات قیمت مناسب دریافت کنید.

  • سنگ دستشویی ذوزنقه ای حدوداً یک متر از چاه ارتفاع داشت بنابراین در صورت استفاده از آن افراد باید مراقب وسایل خود می بودند زیرا در صورت سقوط اشیا در چاه هرگز اثری از آنها پیدا نبود و به مرکز زمین می‌رسیدند.
  • فاصله بین دو جای پا در دستشویی قدیمی ذوزنقه ای اصولی نبود و برای استفاده یک بچه از آن باید بدنش آنچنان انعطافی میداشت که پاها ۱۸۰ درجه باز شود.

در آن زمان با وجود همه سختی ها هنگام استفاده از دستشویی قدیمی ذوزنقه ای، استفاده از آفتابه مسی هم به دلیل وزن زیادی که داشت از دیگر مشکلات رایجی بود که اکثر افراد با آن مواجه بودند.

نکته! البته دستشویی قدیمی ذوزنقه ای تمامش بدی نبود اگر بخواهیم با عینک خوش بینی به آن نگاهی بیندازیم، باید بگوییم استفاده ازاین نوع دستشویی انسان را برای دوران سخت و همچنین جنگ آماده می کرد چرا که شما با نشستن و استفاده از این سرویس های شاید بهداشتی می توانستید با فنون رزمی و ژیمناستیک به خوبی آشنا شوید و در کسب شجاعت به بالاترین حد خود برسید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>