نکات مهم انتخاب انواع کولرهای گازی

امروزه کولر های گازی یا این که اسپلیت یونیت ها یکی‌از پرطرفدارترین و شایع ترین امکانات تهویه مطبوع بوده که برای تأمین سرمایش ( و بعضاً همراه با گرمایش ) در محیط های متفاوت مسکونی , اداری و . . . مورد به کارگیری گسترده قرار میگیرند . ( برای مطالعه تفاوت کولرگازی با اسپلیت و گونه های آنان به ادامه توضیحات در همین ورقه مراجعه نمایید )

نکات مهم انتخاب انواع کولرهای گازی و اسپلیت / نصاب کولر گازی تهران

مروزه کولر های گازی یا این که اسپلیت یونیت ها یکی پرطرفدارترین و معمول ترین امکانات تهویه مطبوع بوده که برای تأمین سرمایش ( و بعضاً همراه با گرمایش ) در محیط های متفاوت مسکونی , اداری و . . . مورد استعمال گسترده قرار می‌گیرند . ( برای مطالعه تفاوت کولرگازی با اسپلیت و اشکال آن‌ها به ادامه توضیحات در همین ورقه مراجعه نمایید ). نصاب کولر گازی تهران

چرا کولر گازی و اسپلیت قاچاق نخریم؟

با وجود تبلیغاتی که‌این ایام بعضا اشخاص سود جو برای عرضه و فروش کولرهای قاچاق و بانه ای با قیمت مناسب خیس ( خصوصا با برند جنرال , جنرال کیت و . . . ) به روش انداخته اند , خرید این امکانات بی تردید مشکلات ذیل را برای شما تولید می‌کند :

مصرف برق بالا و به کار گیری از کمپرسورهای چینی سوای اسم ( تقلبی ) و به کارگیری از گاز R22 دیر باز ( اما احتمالا برچسب تقلبی R410a نیز بزنند . )
نداشتن ضمانت و سرویس ها بعداز فروش مطمئن از کمپانی دارای اعتبار , پاسخگو و خوشنام برای تجهیزاتی که نیاز به خدمت و شارژ زمان ای دارا هستند .
عدم بضاعت و توان در تأمین قطعات و اثاثیه یدکی کولرهای گازی اسپلیت نظیر کیت , کمپرسور , حرفه و . . .
خروج روغن کمپرسور و صدمه به کمپرسور در کوتاه زمان ( بدلیل طریق حمل و عبور غیر استاندارد از مبادی مرزی مملکت )

تقلبی بودن اسم مارک و گونه و چه بسا گنجایش آنان :

برای روشن شدن این مورد , از فروشنده بخواهید عکسی از پنل کولر با ذکر گونه آن برایتان ارسال نماید و آن گاه تصاویر به عبارتی جور را از دو فروشنده دیگر بخواهید , خواهید رویت کرد که هریک یک تصویر گوناگون برایتان ارسال مینمایند و این یعنی اسم ها , دسته ها و پنل های کولرهای گازی و اسپلیت تقلبی می‌باشند .
تخلیه احتمالی گاز مبرّد در طول عملیات حمل و نصب کولر گازی و اسپلیت
احتمال نداشتن ۵ متر لوله مسی بدون‌پول
ضربه به اقتصاد مملکت و امداد به اقتصاد قاچاقچیان
همینطور با دقت به این‌که امکانات تهویه مطبوع و اعم از اشکال کولرهای گازی و اسپلیت در مجموعه کالاهای سرمایه ای می‌باشند ( و خیر تنها یک کالای مصرفی ) , براین اساس اکیدا پیشنهاد می‌کنیم این مدل کالاها را تنها از تارنما های تخصصی و باسابقه ای که بصورت پر سرعت و ماهر عرضه کننده این امکانات می‌باشند خریداری کنید تا بتوانید با به کارگیری خوب تر از داده ها فنی و ظریف مطرح شده در آن ها اولا در صورت لزوم از مشورت کردن کارشناسان و مهندسین تأسیسات ذی‌ربط فایده مند شوید و ثانیا کالای مطلوب خیس و با بها بهتری را در برهه زمانی ۴ تا ۶ ساعت کاری همراه با نصب مجانی تهیه و تنظیم فرمائید و ثالثا ناگزیر به بده بستان یا این که عودت کولر خریداری شده خویش تا ۷ روز نگردید , به این دلیل‌که که‌این روز ها بعضی تارنما های غیرتخصصی که خیر داده ها فنی دقیقی در این سمت دارا هستند و خیر چه بسا دارنده یک متخصص و مشاور فروش تأسیسات می‌باشند , این امکانات را فقط با بینش فروش یک فرآورده , برای مثال نظیر فروش قهوه ساز ۲۰۰۰۰۰ تومانی که چه بسا آن را تا ۴۰۰۰۰۰ تومان می‌فروشند بعداز گذشت یک سری روز از ثبت پیشنهاد خریدار عرضه می نمایند!

همگی کولر گازی و اسپلیت‌های مطرح شده در دماتجهیز , تنها با کاغذ ضمانت و گارانتی اساسی موسسه ها ذی‌ربط مثل گلدایران , سام خدمت , تهویه نیا و . . . . تنها در بازه زمانی ۴ تا ۶ ساعت کاری همراه با نصب بدون‌پول و تخصصی در سراسر مرزو بوم به خریداران و یوزرها گرامی عرضه میگردند .

زدن لوگوی تقلبی شرکتهای بزرگ روی کولر گازی های بی کیفیت چینی

چگونگی همت کولر گازی و اسپلیت / نصاب کولر گازی تهران

بطور کلی کلیه کولرهای گازی و اسپلیت ها مبتنی بر سیکل تبرید تراکمی کار می نمایند . در کولرهای گازی یا این که اسپلیت یونیت‌ها ابتدا مایع مبرد در کندانسور ( بخش بیرونی کولر گازی یا این که پنل بیرونی اسپلیت ها ) خنک می شود و از روش لوله مسی به شیر انبساطی ( expantion valve ) و از آنجا بصورت گاز مبرد و مهیا جذب گرمای محیط وارد کویل پنل داخلی می‌گردد . نصاب کولر گازی تهران 

نصاب کولر گازی تهران

هوای درون هم بعد از عبور از فی مابین کویل های پنل داخلی ( اواپراتور ) تبدیل به هوای خنک و دلپذیر شده و موجب آسایش و رفاه ساکنین می شود .

کولر گازی و اسپلیت

شیوه محاسبه گنجایش کولر گازی و اسپلیت :

برای محاسبه گنجایش کولر گازی و اسپلیت مایحتاج در طبقات اواسط ساختمان به ازاء هر متر مربع حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ ( BTU ) و درطبقاتی که بالای آنان پشت بام است بدلیل تابیدن فروغ خورشید بر سقف , به ازاء هر مترمربع زیربنا در میان ۶۰۰ تا ۸۰۰ ( BTU ) درنظر گرفته میشود . ( به عنوان مثال ( برای یک اتاق ۱۲ متری اسپلیت ۹۰۰۰ و برای تالار ۴۰ متری اسپلیت ۲۴۰۰۰ می‌تواند مطلوب باشد . )

همینطور می‌توانید برای سهولت بیشتر به جدول محاسبه تقریبی پایین جهت گزینش گنجایش اسپلیت یا این که کولر گازی موردنیاز , با اعتنا به موقعیت و مبانی محاسبات تیتر شده ذیل مراجعه فرمائید :

اعتنا : این محاسبه بصورت تقریبی و صرفاً برای سوئیت های مسکونی با حالت آب و هوایی مثل تهران و با مسافت سقف تا کف ۲/۸ متر , سوای تجمع نفرات و ارتقا گرمای نهان و فارغ از به کارگیری از امکانات الکتریکی پرمصرف و همینطور فارغ از نمای شیشه یا این که ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب دور و اطراف یا این که بنای متبوع ارائه شده است .

گنجایش کولر گازی یا این که اسپلیت ( BTU ) برای واحدهای ذیل پشت بام ( m2 ) برای طبقات دیگر ( m2 )
۹۰۰۰ تا ۱۲ تا ۱۵
۱۲۰۰۰ تا ۱۷ تا ۲۲
۱۸۰۰۰ تا ۲۵ تا ۳۵
۲۴۰۰۰ تا ۳۴ تا ۴۵
۳۲۰۰۰ تا ۴۵ تا ۶۴
۴۵۰۰۰ ایستاده تا ۵۵ تا ۷۵
۶۰۰۰۰ ایستاده تا ۷۵ تا ۱۰۰
۹۰۰۰۰ ایستاده تا ۱۱۰ تا ۱۵۰
قبلی از تعیین هر کدام از مدل‌های کولر گازی و اسپلیت‌های تحت به مسئله تک فاز بودن یا این که سه فاز بودن برق مصرفی آن دقت نموده و همینطور آمپر برق مصرفی آن را با آمپر ( A )
بازسازی مجدد نمایش س

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>