معرفی دو مقاله و یک پایان نامه در رابطه با کاهش ضایعات و نخاله های ساختمانی و مقرون به صرفه تر شدن آن

بازیافت دورریزهای حاصل از ساخت ‌و ساز ازنقطه ‌نظر مراقبت محیط ‌زیست و به کارگیری مؤثر از منابع , ضروری و با فایده است . دفع بی‌رویه‌ ضایعات ساخت , اثرها مخرب زیادی بر بسط پایدار دارااست .

 کاهش ضایعات ساختمانی

برخی از این اثرها عبارتند از : اشغال زمین‌های اثر گذار و زیست ‌بوم‌های ارگانیک برای تخصیص به مرکز ها دفع ضایعات , کاهش منابع مواد نپخته و اشاعه فرهنگ وتمدن مصرف بی‌رویه . ایجاد ضایعات , همینطور بهره‌وری ساخت را ازنقطه ‌نظر مصرف مصالح کاهش می دهد . این مورد هنوز به صورت بایسته و سزاوار در مرزوبوم مورد دعوا و بررسی قرار نگرفته است .

مبنی بر نتایج حاصل از این تحقیق , مشخص و معلوم شوید که حجم ضایعات ساختمانی در سرزمین مضاعف است و اما آمار ظریف و مشخصی از حجم آن‌ها هم دردسترس نیست که‌این فرمان برنامه‌ریزی و پایه گذاری کردن واجرای برنامه‌ای جامع برای رئیس ضایعات ساختمانی در میهن را اختلال می کند . فقدان قانون ها و دستورکارهای ساکن برای اعمال مدیر ضایعات , کمبود آمار به‌روز شده و قابل‌اطمینان از ایجاد ضایعات , ارزش ذیل مواد نپخته و هزینه‌ های تحت دفع , عدم اعتنا کافی به مفاهیم مدیر در فرایند مدیر ضایعات و پباده سازی , استفاده از ماشین‌آلات کهنه و ناکارآمد و روش ساخت سنتی ازجمله مهمترین مشکل ها و عقب‌ ماندگی مدیر ضایعات ساخت و تخریب معلوم شوید . در پی هم مورد ها مربوط به مقوله تولید ضایعات ساختمانی در کشور , عارضه ها عقب‌ ماندگی اساسی در مورد در دست گرفتن ساخت ضایعات ساختمانی , مانع ها کنترل تولید و استفاده بهینه از ضایعات مصالح ساختمانی بررسی و راهکارهایی ارائه شوید . نهایتا برای اجرای طرح پیشنهادی و حال و روز قانون ها و ضوابط , وظیفه های مرکز ها متولی دستور هم درین طرح ارائه و توصیه شدند .

معرفی دو مقاله و یک پایان نامه در رابطه با کاهش ضایعات و نخاله های ساختمانی و مقرون به صرفه تر شدن آن

مدیریت کاهش ضایعات مصالح ساختمانی در کشور ایران ( PDF Download Available ) . Available from : https : //www . researchgate . net/publication/308917823 _ mdyryt _ kahsh _ dayat _ msalh _ sakhtmany _ dr _ ayran [accessed Feb 22 2018] .

برنامه های  در صورت مطالعه و اجرایی شدن میتواند به ارتقاء فایده وری مصالح در صنعت ساختمان و پرهیز از آلودگی های زیست محیطی سبب شود . بدین ترتیب بایستی به بررسی روش های بازیافت نخاله های ساختمانی که کمترین مشکلات زیست محیطی را در ادامه داشته باشد , بپردازیم که نکته قابل توجه در‌این ارتباط , آنالیز مخلوط مصالح و مواد تشکیل دهندة آنهاست . دستیابی به‌این فرمان نیازمند مثال گیری های پی درپی از نخاله های جان دار شهری و بعد مراحل آماری بر روی نتایج حاصل است . در غایت برای استفاده از این مواد , انتخاب خصوصیات فنی این مواد و هم انتخاب مکان و نحوة استفاده از آن‌ها مایحتاج است . و آن‌گاه انجام تست هایی برای بررسی مواد شیمیایی و خطرناکی که همراه ضایعات و نخاله های ساختمانی به محل های دفن آورده می شود . در همین راستا طریق پباده سازی و اجرای برنامه رئیس ضایعات و روش های متعدد تفکیک و مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت . همینطور به بررسی روش های گوناگون جهت ارتقا بازیافت و بهینه سازی مواد زائد جامد پرداخته خواهد شد .

مسأله بازیافت و آلودگی های محیط زیستی

امروزه در بیشتر کشورهای عالم , مسأله بازیافت و آلودگی های محیط زیستی آن و ضرورت این دستور بر هیچ کس پوشیده نیست . مواد و مصالح بازیافتی گستره وسیعی از آشغال های شهری و صنعتی در کشورهای پیشرفته و یا این که در حال پیش رفت عالم به خویش اختصاص داده , به دلیل ارتقاء بها افزوده زمین و تسکین دهنده در شهرهای بزرگ وتمرکز سرمایه‌گذاری درین بخش , شهرها پیشرفته وبافت قدیمی تخریب وبا ساختمان های نو جایگزین شده که برهمین اصل , میزان ایجاد نخاله های ساختمانی هم ارتقاء یافته است . یک کدام از مهم ترین مشکلات بوجود آمده در سالیان اخیر , انبوه نخاله های ساختمانی است .

معرفی دو مقاله و یک پایان نامه در رابطه با کاهش ضایعات و نخاله های ساختمانی و مقرون به صرفه تر شدن آن

اعتنا به بازیافت نخاله ها به عوارض تحت ضروری وضروری است :

۱ – مشکلات زیست محیطی ۲ – مکان دفن آشغال ۳ – فقدان مصالح ناپخته ۴ – تولید منظره نا مناسب ۵ – مساله سیاسی و اجتماعی همینطور به بررسی سوابق طرح بازیافت در کشور‌ایران و بقیه کشورها و چگونگی اجرای این طرح پرداخته ایم وبا اعتنا به ضرورت دستور بازیافت بعداز وقوع حادثه ها غیر منتظره , با دقت به تجزیه پذیری طولانی ضایعات و نخاله های ساختمانی ایجاد شده وانتقال یافته به لندفیل ها وصدماتی احتمالی که تخلیه غیرمجاز وناصحیح به محیط زیست وارد می کند , موقعیت مکان های مطلوب برای دفع و دفن وروش های گوناگون مدیریتی مطلوب برای تفکیک ضایعات مورد بررسی قرارگرفته است .

همینطور اثرات مخربی که دفع و دفن غیر بهداشتی نخاله های ساختمانی بر محیط زیست وارد مینماید , همانند کثیف کردن آب های سطحی و زیرزمینی , خاک حیطه و بیماری هایی که در اثر انتشار حشره ها در محل های تخلیه غیرمجاز نخاله ها به‌وجود می‌آید , مورد بررسی قرارگرفته است . دربرنامه های مدیر و بازیافت ضایعات و نخاله های ساختمانی بایستی به بررسی روش هایی که کمترین مشکلات زیست محیطی را در پی داشته باشد , بپردازیم که نکته قابل توجه دراین ارتباط , تحلیل ترکیب مصالح و مواد تشکیل دهنده آن‌ها می‌باشد . دردستیابی به‌این دستور در‌این پایان طومار , مثال گیری های از نخاله های موجود درمکان های مراسم تدفین شهرمشهد و بعد پروسه آماری بر روی نتایج حاصل انجام یافته است .

مواد اساسی تشکیل دهنده نخاله های ساختمانی که بیشترین حجم را دارا میباشد , مشخص و معلوم شده و هم ویژگی ها فیزیکی همانند وزن منحصر به فرد , حجم و . . . رقم خورده شده‌است , ودرادامه تست های شیمیایی بر روی نخاله های ساختمانی از لحاظ مواد سمی و خطرناکی که آلوده و کثیف کننده محیط زیست می باشند , انجام گرفته است . مقادیر بدست آمده ازآزمایشات متفاوت با استاندارد های جانور مقایسه وسرانجام ضرورت به وقوع پیوستن هرچه سریعتر رئیس درست وکارآمد در جهت دفع و دفن نخاله ها در مکان های مطلوب و اجرای امربازیافت ضایعات و نخاله های ساختمانی درجهت کاهش اثرات مخرب آن ها برمحیط زیست و زندگی انسان بیان شده است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>