جمع آوری روزانه 50 هزار تن نخاله ایجاد شده در تهران بصورت میانگین

به نقل از رابطه ها همگانی حفاظت محیط زیست استان تهران , بیست و سومی گرد‌همایی کارگروه مدیریت پسماند استان و پنج‌مین گردهمایی درسال جاریبه دبیری محیط زیست استان تهران در محل معاونت عمرانی استانداری تهران برگزار و مساله دارای ارتباط به حوزه پسماندهای ویژه دعوا و تبادل حیث شد .

جمع آ وری نخاله های تهران

این گزارش می‌افزاید : اعم از فرمان شغل های دارای اهمیت و با اهمیت این گرد هم آیی بررسی قبول و یا این که عدم دریافت مسئولیت اداره مدیریت پسماند شهرداری تهران در زمینه ی مدیریت سایتهای پیش گویی شده دفن پسماندهای ویژه بنا شده در زمین ها هوشنگ آباد و عزیز آباد بود که نماینده این اداره درین ارتباط حرف از اعلام انصراف و عدم قبول مسئولیت مدیریت سایتهای دفن پسماندهای ویژه مذکور بوسیله مدیران شهرداری تهران به بین آورد و اظهار‌کرد : درین ارتباط هیچگونه مسئولیتی به نظر رسمی بر عهده شهرداری تهران نمیباشد .

پیرو عبدل زاده نائب رئیس محیط زیست انسانی سازمان کل حفاظت محیط زیست استان تهران یادآوری کرد : درصورت عدم دریافت مدیریت سایتهای مذکور از جانب شهرداری تهران طبق مقررات و آئین نامه های اجرایی ضابطه مدیریت پسماندها , استانداری بایستی مراتب را بمنظور انجام روند مناقصه جهت شناسایی و گزینش پیمانکار ذیصلاح بصورت اطلاع رسانی در خبر نامه های کثیرالانتشار درج کند .

همینطور ارائه نتایج گردهمایی کارشناسی انتخاب طریق تعرفه پسماندهای طبی و بررسی آن اعم از فرمان شغل های دیگر این نشست بود .
مهندس عبدل زاده با تشریح قضیه بی خطرسازی آشغال های بیمارستانی اظهار داشت : در الان مرکز ها درمانی بعد از بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی هم این آشغال ها بایستی سوزانده شود . او استقرار آشغال سوز بصورت متمرکز جهت آشغال های بیمارستانی و ویژه را فراوان دارای اهمیت دانست .
درپی این گرد هم آیی مورد رهاسازی نخاله های ساختمانی در کناره خیابانها و لبه شهرهای استان مورد بررسی قرار گرفت .

مدیریت این پسماند ها

درین نشست شرایط مو جود مدیریت نخاله های ساختمانی در تهران به وسیله نماینده معاونت پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهرداری تهران تشریح شد . او اظهار داشت : ۵۰ هزار بدن نخاله در تهران بصورت میانگین روزمره ساخت و گردآوری می شود و پیش گویی می شود در روزهای آینده به ۵۶ هزار بدن رسد او مراحل استحصال نخاله های ساختمانی را رو به ارتقا دانست . او از طرق نو حمل و پردازش پسماندهای ساختمانی و هم چگونگی کار در دفتر ها خدمات الکترونیک متعلق به شهرداری تهران صحبت بیان کرد .

در دست گرفتن وسایل حمل نخاله های ساختمانی از روش دوربین های بومی به وسیله شهرداری تهران از سایر نکات مورد اشاره بوسیله نماینده معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهرداری تهران در‌این گرد‌همایی بود او در جواب به سوال نائب رئیس محیط زیست انسانی سازمان کل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره ی تخلیه نخاله های ساختمانی در زمین ها کشاورزی اطراف شهر و تغییرکاربری زمین ها مذکور , به استقرار دهیار دراین محدوده ها اشاره نمود و ذکر کرد این زمین ها محدوده کنترلی مرتبط با ما نمی‌باشد .

نماینده معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهرداری تهران

از انعقادقرار داد با بعضی از شهرداریهای جداگانه اطراف در باب ساماندهی و تخلیه نخاله های ساختمانی در زمین ها مشخص و معلوم شده خبر اعطا کرد و اعلام کرد توصیه می شود همه کامیونهای حمل نخاله به سیستم مجهز شوند . درپایان این مسئله نائب رئیس محیط زیست انسانی سازمان کل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد : ضروری است سیستم های نظارتی و کنترلی شهرداری روی این مورد ها با شدت بیشتری اعمال گردد . او اظهار داشت : ضمناً اداره مدیریت پسماند مکلف است استراتژی‌ها , پیشنهادات و برنامه های عملیاتی خویش را به خواسته ارتقا بازیافت نخاله های ساختمانی از ۲۰ % به دستکم ۵۰ % را تهیه و تنظیم و در نشست بعدی کارگروه ارائه کند .

این گرد هم آیی سه میهمان دیگر نیز داشت . نائب رئیس عمرانی فرمانداری دماوند , شهر‌دار دماوند و مدیر سازمان حفاظت محیط زیست این شهرستان که به ارائه گزارش مفصل در خصوص چگونگی مدیریت پسماندهای شهرستان دماوند پرداختند . تشکیل اداره مدیریت پسماند شهرستان دماوند و ساماندهی موقعیت مدیریت پسماندهای شهرستان مطابق ضوابط مدیر پسماند اعم از مصوبات این گردهمایی بود . /

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>