گرداآوری روزانه به صورت میانگین یک هزار و 200 تن نخاله های ساختمانی از سطح شهر

نائب رئیس خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت : روزانه به صورت میانگین یک هزار و ۲۰۰ تن ضایعات ساختمانی در یک شبانه روز از سطح شهر اصفهان گردآوری می شود .

جمع آوری نخاله های ساختمانی در اصفهان

مهندس محسن رنجبر بابیان مقاله فوق خاطرنشان کرد : در شبانه روز یک هزار و ۲۰۰ تن ضایعات ساختمانی از سطح شهر اصفهان از طریق هزار سرویس از سطح شهر گردآوری می شود .

او افزود : نخاله های ساختمانی با حجم بالا در دو محل گردنه زینل و معادن شن متروکه در جنب فرودگاه شهید بهشتی تخلیه می گردند و ضایعات با حجم کمتر که بیشتر از تعمیرات ساختمان ها حاصل میشوند بوسیله اتحادیه مصالح فروش ها هدایت می شود .

نائب رئیس خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به فعال‌ساز‌ی ماشین کرایه ای جمع آوري نخاله هاي ساختماني و ضايعات در اصفهان تصریح کرد : طی مذاکراتی با ۷۰ واحد صنفی مصالح فروش ماشین کرایه ای گردآوری نخاله های ساختمانی بنا شده در خیابان جابر انصاری ( خیابان پنج آذر , تقاطع سوم نبش آذر۳ ) راه‌اندازی شده‌است

مهندس رنجبر بابیان این‌که خودروهای استاندارد و ایمن با برچسب منحصر برای حمل نخاله ها در لحاظ گرفته شده‌است , اعلام‌کرد : مبنی بر برنامه‌ریزی های صورت گرفته خودروهای حمل نخاله های ساختمانی ظرف یک روز از تماس بایستی ضایعات را حمل کنند .

جمع آوری نخاله های ساختمانی در سبزوار

مديرعامل اداره مدیریت پسماند شهرداری سبزوار از جمع آوري روزانه ۱۵۰ تن نخاله های ساختمانی در سبزوار خبر اعطا کرد .

به نقل از ارتباط ها عمومي شهرداري سبزوار , مجيد معنوي زاده با بيان اينكه شهرداری برای مراقبت پاکیزگی شهر و جا به جایی نخاله های ساختمانی تدابير ویژه ای در لحاظ گرفته است , افزود : ۳ دستگاه ماشین مكانيزه از طريق ۲۷ جعبه توده آوري نخاله هاي ساختماني و عمراني سطح شهر را انجام مي دهند .

او با اشاره به این‌که جعبه های حمل نخاله از زمان نصب در محل درخواستی تا ۴۸ ساعت زمان برای لبریز سازی داراست و جهت همیاری بیشتر با شهروندان گهگاه تا مقطع زمان بيشتري در محل درخواست شده باقی میماند , اظهار داشت : گنجایش حمل نخاله این جعبه ها ۴ تا ۵ بدن است كه بدون شک اجرای طرح مديريت نخاله هاي ساختماني به نگهداری زیبایی و شست و رفت شهر و همینطور اعتنا بیشتر به مباحث ایمنی شهروندان امداد می نماید .

وی یادآور شد : این جعبه ها در کنار ساختمان هایی که تعمیرات دارا‌هستند یا این که در حالا ساخت و ساز میباشند , با رعایت موردها ایمنی و استانداردهای نظر شده در راهبرد ها نصب می شود .

استعمال از جعبه های حمل نخاله

معنوي زاده بابیان این‌که شهروندان هنگام ساخت و ساز یا این که انجام تعمیرات ساختمانی ملزم به استفاده از جعبه های حمل نخاله میباشند , اظهارکرد : در صورتی از این جعبه ها به کار گیری نشود از سمت شهرداری برخوردهای واجب صورت می‌گیرد , چون طبق ضابطه شهروندانی که نخاله های ساختمانی را در محل های غیرمجاز تخلیه نمایند با جریمه مواجه می گردند .

وی بيان كرد ; شهروندان درخواست کننده به هنگام تخریب ساختمان و ساخت نخاله ساختمانی مي توانند ضمن تماس با شماره ۴۴۲۱۶۶۱۴ – ۴۴۲۳۷۷۹۰ نسبت به درخواست مخازن با گنجایش های مطلوب برای زمان موردنیاز مبادرت و بعداز تحویل و بارگیری و اعلام دوباره به اداره پسماند نسبت به تخلیه و بارگیری نخاله و خاک مبادرت میشود .

مديرعامل اداره مدیریت پسماند شهرداری سبزوار درپی به مكان هاي تعيين شده جهت تخليه خاك , نخاله هاي ساختماني و عمراني اشاره كرد و توحيد شهر بلوك ۱۰ فاز دو ضلع غربي دانشکده حكيم سبزواري , كمربندي جنوب شهر , روبري مرتبه سي ان جي آزادگان و انتهاي كوره هاي آجرپزي را اعم از آن برشمرد .

وی با بيان اينكه با پيمانكاران و شهروندان خلاف‌کار در صورت تخليه در مكان هاي غيرمجاز در مرحله شهر برابر ضابطه مديريت پسماند اعمال ضابطه صورت مي گيرد , اعلام کرد : افراد خلاف‌کار در صورت آلودگي محيط و معابر تراز شهر با حكم قضايي براي بار نخست ۵۰۰ هزار تا ۱۰۰ ميليون ريال و در صورت تكرار به دو برابر جريمه قبلي , رانندگان خلاف کار به ازاي هر سرويس تخليه غير مجاز مبلغ ۵۰۰ هزار ريال , رانندگان خلافکار در صورت آلودگي محيط و معابر سطح شهربه ازاي هر متر مربع مبلغ هزار ريال , رانندگان كاميون هاي حمل سيمان در صورت آلودگي محيط و معابر سطح شهر به ازاي هر مترمربع ۵ هزار ريال و كليه رانندگان خلاف کار برابر ماده ۲۰ ضابطه مديريت پسماند علاوه بر مجازات هاي مذكور به يك تا ده هفته توقيف اتومبیل محكوم خواهند شد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>