روش های لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله سینک ظرف شویی , گرمابه , فاضلاب سرویس بهداشتی

لوله بازکنی یکی‌از مشکلاتی است که در همگی احتمال دارد خانواده ها با ان روبه رو شوند . و در عمده مواقع اشخاص از متخصص ها رفع گرفتگی لوله برای بباز کردن لوله امداد می گیرند . البته در بیشتر مواقع اتفاق افتاده که کسانی باشند تعمیرات لوله را در منزل انجام دهند .

روش های  لوله بازکنی

گرفتگی لوله در سینک ظرق شویی و دستشویی در کجای لوله حادثه می افتد :

ادله گرفتگی لوله ی فاضلاب در بخش زانویی سینک ظرفشویی و چاه دستشویی و لوله فاضلاب و … فیس میدهد که به آنها آبریز گاه می گویند . در فیض این گرفتگی کشش آب و فضولات انجام نمی‌شود . و لوله گرفتگی رخ می‌دهد . برای رفع گرفتگی لوله سینک ظرف شویی و لوله فاضلاب سرویس بهداشتی به ترتیب پایین فعالیت می کنیم .

در یک مواقعی که کشش آب با نقص‌ و به رنج انجام میشود میتوان از طریق ذیل برای گشودن لوله به کار گیری کرد .
در صدر بایستی آب را در روشویی , توالت یا این که … گشوده کنیم و آن‌گاه پمپ را با فشار دوچندان در محل ذی‌ربط گذارده تا تا فشار و نیروی وارده از پمپ وارد سیفون شود و در سود گرفتگی لوله فاضلاب برطرف گردد .

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب :

گهگاه پیش میاید که گرفتگی لوله فاضلاب به وسیله یک جسم فرنگی که باطن لوله افتاده است اتفاق می افتدکه در مواجه با چنین مشکلی بایستی گرفتگی لولهه فاضلاب بوسیله ی دستگاه تراکم هوا رفع شود .

روش اولیه :

به کار گیری از دستگاه تراکم هوا بار ی باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب :

دستگاه تراکم هواچیست؟

دستگاه تراکم هوا مخزنی داراست که با تلمبه زدن هوا انباشته میشود و اندازه هوا را با عقربه ای که روی دستگاه متصل است نمایش می دهد . با مراقب ظریف به گونه ای که درصد س زدن و پیدایش واقعه صفر باشد اهرم دستگاه را می کشیم و پمپ زدن را آغاز می کنیم و لوله بلافاصله پس از رمز و صدابالا در‌این روش گشوده میشود .
گهگاه هم پیش می آید که بایستی چندبار این فعالیت را تکرار کنیم تا گرفتگی لوله ی فاضلاب گشوده شود .
برای این که از رفع گرفتگی لوله فاضلاب مطمعن گردید بایستی آب را گشوده نمایید و سرعت کشش آب را ببینید . در صورتی سرعت کشش بالا باشد پس گرفتگی برطرف شده‌است .

روش دوم :

به کار گیری از دستگاه فنر زنی برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب :

درصورتی که از طریق های فوق به کار گیری کردید و نیجه نداد می توانید این توشه از طریق فنر زدن به کارگیری نمایید . در روش فنر زنی در صورتیکه مسافت دربین گرفتگی و شتر گلو بسیار بود بایستی از دستگاه مخصوصی که متصل به مرجع برق ایت برای فنر زنی به کارگیری نمایید .
برای آزمایش رفع گرفتگی بایستی سرعت کشش آب را آزمایش کنید .

لوله فاضلاب کفشوی گرمابه به عوارض پایین در گیر گرفتگی میشود :

امروزه از دستگاه های مدرنی که به گونه های و فرم های مختلفی وجود دارا‌هستند به کار گیری میشود . کار این دستگاه همراه با صدای وزوز شدیدی است و چرخش آن به شمت جلو برای رفع گرفتگی می باشد .

طریق رفع گرفتگی چاه کفشوی خزینه :

عارضه ها گرفتگی کفشوی خزینه می‌تواند داخل شدن چربی و مواد زاید و موی به درون آن و یا این که داشتن لوله هایی با قطر کم قادر است منجر گرفتگی شتر گلو و جداره لوله فاضلاب می‌شوند . برای رفع گرفتگی فاضلاب خزینه از طریق پایین به کارگیری فرمائید .

لوله بازکنی کفشوی خزینه :

آب جوش را با فشار بسیار گشوده می‌کنیم و همت کنیم تا با روش پمپ زدن گرفتگی را گشوده کنیم .
در‌حالتی که با روش فوق حل نشد و گرفتگی بسیار بود با به کارگیری از محلول اسیدکلریدریک ۱۰ % به کارگیری و با پمپ زدن مداوم لوله را گشوده کنیم .
اعتنا فرمائید که در صورتی‌که متاع لوله چدن است می بایست از اسید رقیق بکار ببرید و در‌حالتی که از مال پولیکا یا این که مشابه به آن است از اسید به کارگیری نکنید چون که دارنده خواص خورندگی است و منجر خورده شدن آن لوله میشود و آن گاه آن رخنه‌ شدن لوله و نشت آب و … را به دنبال داراست . برای گرفتگی در لوله های پولیکا و رفع آن می‌توانید از مواد اختصاصی به آن به کار گیری نمائید که می بایست با آب مخلوط شود .

در آوردن اشیا افتاده سیفون کاسه سرویس بهداشتی لوله فاضلاب مانند تلفن همراه تلفن همراه , رینگ , انگشتری , گونه کلید , سویچ اتومبیل , فرچه سرویس بهداشتی , محرمانه شیر و اسپری

روش فنر زنی برای باز کردن گرفتگی لوله یک کدام از شایسته ترین و موقر ترین روشهای لوله بازکنی است زیرا درین روش با دقت به قطر لوله از فنر مطلوب آن مصرف شده و پیشین از هر کاری رمز فنر به مقدار ۵ سانت خم شده بعد از آن با استعمال از نیروی محرکه دورانی دستگاه ژنراتور برقی به دورن لوله ساماندهی میشود و زیرا راز فنر خم است در درحال حاضر دوران کل قطر داخلی لوله را پوشش داده و منجر تراشیدن رسوبات به دور لوله میشود تا این که به محل گیر رسد , در محل گیر نیز اشیایی نظیر موی و پرز و مشما و پارچه را دور خویش پیچیده خارج می‌آورد و اجسام محکم و طاقت فرسا را در لوله جابجا و با یاری جریان آب به باطن چاه یا این که اگو میفرستد .

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
فنر

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>