آموزش نحوه لوله کشی توکار کولر های گازی روی دیوار ساختمان

یادگرفتن شیوه لوله کشی توکار کولر های گازی روی دیوار ساختمان

یک کدام از رویکردهای نو در مورد تاسیسات ساختمان در هنگام لوله‌کشی و اجرای کارها تاسیساتی اجرای لوله‌کشی توکار کولرگازی است . صد رد صد هر روز بر محبوبیت کولرهای‌گازی افزوده می‌گردد و ارگانیک است که خانه‌هایی که جدیدا در کشور‌ایران ساخته میگردند نیز لوله‌کشی توکار کولرگازی را مدنظر قرار بدهند تا در آتی بتوانند از این سیستم برای تهویه مطبوع منزل استعمال نمایند .

تفاوت لوله کشی کولرگازی با لوله کشی فاضلاب

لوله‌کشی کولرگازی با لوله‌کشی فاضلاب و یا این که لوله‌کشی آب سرد و گرم ساختمان مختلف است و احتمال دارد این لوله‌ها بوسیله لوله‌کش آب و فاضلاب انجام نشود و بایستی کارشناس نصب کولرگازی تخصص واجب برای اجرای لوله‌کشی کولرگازی را داشته باشد .

اجرای لوله‌کشی توکار کولرگازی نیز برای ساختمان‌های نوساز و نیز برای ساختمان‌های دیرین قابلیت پذیر است با این تفاوت که در ساختمان‌های دیرین نیاز به تخریب و لوله‌کشی هزینه‌های اجرا را تا حدود متعددی پایین الشعاع قرار می دهد .

معمولا لوله‌کشی کولرگازی برای کولرهای‌گازی دو تکه که دارنده یک پنل داخلی و یک پنل فرنگی می باشند گزینه استعمال است . در واقع این لوله‌ها می باشند که رابطه میان پنل داخلی و پنل فرنگی را برقرار مینمایند .

لوله کشی توکار کولر گازی

استعمال از لوله‌کشی توکار برای کولرهای دو تکه و یا این که اسپلیت به جهت این‌که رمز و صدای کمتری ایجاد مینمایند و فضای کمتری اشغال مینمایند و همینطور بجهت زیباتر بودن و مصرف برق کمتر و بخصوص به علت این‌که این کولرها طولانی تر خواستار دارا‌هستند انجام می‌گردد .

چرا  برای کولر های گازی لوله کشی توکار انجام میشه

چرا لوله‌کشی توکار کولرگازی

همان طور که توضیح دادیم اتصال میان پنل داخلی و پنل فرنگی کولرهای گازی با استعمال از لوله‌کشی انجام می‌گردد . این لوله ها از فرآورده مس می باشند و فراوان دارای اهمیت و آسیب پذیر هستند . کوچکترین فشار و یا این که گرد و غبار و ضربه‌ای قادر است سبب ترک شدن , فساد , انسداد و معضلات فنی کارکردی کولرگازی شود .

وجود این مشکل ها در کنار زشت بودن لوله‌کشی روکار کولرگازی برای نمای منزل و کمبود مکانی برای تخلیه آب کولرگازی سبب می‌گردد همواره لوله‌کشی توکار کولرگازی به لوله‌کشی رو کار ترجیح داده شود .

بدین ترتیب سه شیوه موجود هست . یا این که این‌که به هیچ عنوان لوله‌کشی نشود که غیرممکن احتمال دارد , یا این که این‌که از کولرهای گازی ایستاده و یا این که پنجره‌ای استعمال شود که مشکل‌ها یگانه خویش را داراست و مصرف برق متعددی داراست و یا این که این‌که لوله‌کشی توکار برای کولرگازی مورد‌علاقه قرار بگیرد .

روکش لوله های توکار و نوع لوله ها به کار رفته

لوله‌های مسی و روکش‌های منحصر به فرد این لوله‌ها

مورد دیگر فضای معدود مو جود در ساختمان‌ها و آپارتمان‌های مدرن است که اذن تعبیه کولرهای آبی‌رنگ و شبکه کشی و یا این که استعمال از کولرهای گازی ایستاده و پنجره‌ای را به مردمان نمی‌دهد و بایستی بتوانند از کلیه گنجایش ساختمان استعمال نمایند و همین مورد در بردن لوله‌های کولرگازی در توی‌کار نیز بی تاثیر کمبود .

شیوه لوله‌کشی توکار کولرگازی

لوله‌های گزینه استعمال برای لوله‌کشی توکار کولرگازی از دسته لوله های مسی گزینش میگردند . استدلال گزینش لوله‌های مسی برای لوله‌کشی توکار کولرگازی فراوان است البته بصورت کلی می‌توان توان انتقال مطلوب گاز , خم کاری سهل , قابلیت تعمیر و جوشکاری و موقعیت فیتینگ آسوده به اتصالات برنجی را تیتر کرد .

لوله کشی توکار کولر گازی

ضمن این‌که لوله‌های مسی مقاومت فراوان متعددی دارا‌هستند و به‌این آسانی در تحت کار نمی‌پوسند و مبتلا سولفاته نمی شوند . البته در طول اجرا و لوله‌کشی بایستی نصاب کولرگازی فراوان توجه نماید چون این لوله‌ها فراوان دارای اهمیت بوده و به راحتی له میگردند و می‌شکنند . متخصص ها نصب و لوله‌کشی کولرهای گازی بایستی این نکته را نیز مورد‌علاقه قرار دهند که بایستی موقعیت حفظ از لوله را در وقتی که هنوز کار تعمیرات منزل و یا این که ایجاد کرد منزل به اتمام نرسیده آماده نمایند و به نیکی این لوله ها ساپورت و مهار شوند تا مبتلا آسیب‌های نا منظور نشوند .

لوله‌کشی توکار کولرگازی با یک نصب ساده کولرگازی تفاوت‌های متعددی داراست . استدلال آن نیز تماما مشخص و معلوم است . هنگامی نصاب کولرگازی برای نصب کولرگازی مبادرت می‌نماید معمولا نیازی به لوله‌کشی ندارد و بایستی فقط پنل داخلی و بیرونی را نصب نماید و کار تمام است .

البته در طول لوله‌کشی کولرگازی بایستی یک لوله کش کولرگازی ضمن در لحاظ به چنگ آوردن مکان نصب پنل داخلی و مکان قرار به چنگ آوردن پنل فرنگی بخصوص در صورتی ساختمان نو در اکنون ایجاد کرد است و رعایت کلیه موقعیت استاندارد در آغاز لوله‌های کولرگازی را بکشد .

برای این کار بایستی لوله‌ها را به نیکی با روکش‌های منحصر به فرد عایق کاری نماید تا درصد احتمال جراحت پاره ای پایین‌تر بیاید و درضمن لوله‌ها برای انتقال گاز خنک عایق باشند .

بعداز این‌که لوله‌های مسی عایق شدند بایستی مسیر لوله‌کشی بوسیله مهندس تاسیسات و یا این که خویش اجراکننده لوله‌کشی کولر مشخص و معلوم شود و خوب تر است این مسیر با بقیه تاسیسات ساختمان تلاقی نداشته باشد . مسیر لوله‌کشی کولرگازی مشتمل بر دو مسیر منقطع می‌گردد .

لوله کشی توکار کولر گازی

مسیر های لوله های مسی کولر گازی و رابط دو پنل داخلی و خارجی

یک مسیر , مسیر لوله‌های مسی و رابط دو پنل داخلی و فرنگی است و مسیر دیگر مسیر در‌این یا این که لوله فاضلاب کولرگازی است . کولر‌های گازی با آب کار نمی کنند البته رطوبت هوا را اخذ مینمایند که‌این مورد سبب می‌گردد آب در دستگاه توده شود و برای تخلیه این آب مسیری پیش‌بینی شده‌است که بایستی در هنگام لوله‌کشی توکار کولرگازی این مسیر که به مسیر در‌این دارای اسم و رسم است در سمت فاضلاب با لوله‌کشی منقطع سوق دهی شود .

معمولا برای لوله در‌این از لوله تک لایه یا این که پروپیلن استعمال می‌گردد و قطر ۳۵ لوله کفایت می‌نماید . از این رو از دو جهت بایستی شیاری در دیوار تعبیه شود . یک شیار برای لوله‌های مسی در سمت رایزر , داکت و یا این که مسیر پیش‌بینی شده برای انتقال لوله‌های مسی در سمت نصب پنل فرنگی که عمدتا بر روی پشت بام است و یک مسیر در سمت لوله فاضلاب که بسته به محل نصب کولرگازی معمولا نزدیک‌ترین رایزر فاضلاب است کشیده می‌گردد . ( ولی خوب تر است در سمت لوله فاضلاب جذبی باشد ) .

لوله‌های پروپیلن یا این که تک لایه را متناسب با مسیر و با الگو‌بندی و در تحت محل نصب کولرگازی تعبیه مینمایند و لوله‌های مسی را معمولا در مسافت مطلوب در فراتر از لوله در‌این و در پشت محل نصب کولرگازی در لحاظ می گیرند .

بعداز لوله‌کشی فاضلاب بایستی لوله‌های مسی اجرا شوند . این لوله‌ها بصورت حلقه‌ای می باشند و متراژ متعددی را فارغ از نیاز به اتصال لوله نو می توانند پوشش دهند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 2/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>