Categories: حمل نخاله و حمل مصالح

معرفی دو مقاله و یک پایان نامه در رابطه با کاهش ضایعات و نخاله های ساختمانی و مقرون به صرفه تر شدن آن

بازیافت دورریزهای حاصل از ساخت ‌و ساز ازنقطه ‌نظر مراقبت محیط ‌زیست و به کارگیری مؤثر از منابع , ضروری و با فایده است . دفع بی‌رویه‌ ضایعات ساخت , اثرها مخرب زیادی بر بسط پایدار دارااست .

 کاهش ضایعات ساختمانی

برخی از این اثرها عبارتند از : اشغال زمین‌های اثر گذار و زیست ‌بوم‌های ارگانیک برای تخصیص به مرکز ها دفع ضایعات , کاهش منابع مواد نپخته و اشاعه فرهنگ وتمدن مصرف بی‌رویه . ایجاد ضایعات , همینطور بهره‌وری ساخت را ازنقطه ‌نظر مصرف مصالح کاهش می دهد . این مورد هنوز به صورت بایسته و سزاوار در مرزوبوم مورد دعوا و بررسی قرار نگرفته است .

مبنی بر نتایج حاصل از این تحقیق , مشخص و معلوم شوید که حجم ضایعات ساختمانی در سرزمین مضاعف است و اما آمار ظریف و مشخصی از حجم آن‌ها هم دردسترس نیست که‌این فرمان برنامه‌ریزی و پایه گذاری کردن واجرای برنامه‌ای جامع برای رئیس ضایعات ساختمانی در میهن را اختلال می کند . فقدان قانون ها و دستورکارهای ساکن برای اعمال مدیر ضایعات , کمبود آمار به‌روز شده و قابل‌اطمینان از ایجاد ضایعات , ارزش ذیل مواد نپخته و هزینه‌ های تحت دفع , عدم اعتنا کافی به مفاهیم مدیر در فرایند مدیر ضایعات و پباده سازی , استفاده از ماشین‌آلات کهنه و ناکارآمد و روش ساخت سنتی ازجمله مهمترین مشکل ها و عقب‌ ماندگی مدیر ضایعات ساخت و تخریب معلوم شوید . در پی هم مورد ها مربوط به مقوله تولید ضایعات ساختمانی در کشور , عارضه ها عقب‌ ماندگی اساسی در مورد در دست گرفتن ساخت ضایعات ساختمانی , مانع ها کنترل تولید و استفاده بهینه از ضایعات مصالح ساختمانی بررسی و راهکارهایی ارائه شوید . نهایتا برای اجرای طرح پیشنهادی و حال و روز قانون ها و ضوابط , وظیفه های مرکز ها متولی دستور هم درین طرح ارائه و توصیه شدند .

مدیریت کاهش ضایعات مصالح ساختمانی در کشور ایران ( PDF Download Available ) . Available from : https : //www . researchgate . net/publication/308917823 _ mdyryt _ kahsh _ dayat _ msalh _ sakhtmany _ dr _ ayran [accessed Feb 22 2018] .

برنامه های  در صورت مطالعه و اجرایی شدن میتواند به ارتقاء فایده وری مصالح در صنعت ساختمان و پرهیز از آلودگی های زیست محیطی سبب شود . بدین ترتیب بایستی به بررسی روش های بازیافت نخاله های ساختمانی که کمترین مشکلات زیست محیطی را در ادامه داشته باشد , بپردازیم که نکته قابل توجه در‌این ارتباط , آنالیز مخلوط مصالح و مواد تشکیل دهندة آنهاست . دستیابی به‌این فرمان نیازمند مثال گیری های پی درپی از نخاله های جان دار شهری و بعد مراحل آماری بر روی نتایج حاصل است . در غایت برای استفاده از این مواد , انتخاب خصوصیات فنی این مواد و هم انتخاب مکان و نحوة استفاده از آن‌ها مایحتاج است . و آن‌گاه انجام تست هایی برای بررسی مواد شیمیایی و خطرناکی که همراه ضایعات و نخاله های ساختمانی به محل های دفن آورده می شود . در همین راستا طریق پباده سازی و اجرای برنامه رئیس ضایعات و روش های متعدد تفکیک و مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت . همینطور به بررسی روش های گوناگون جهت ارتقا بازیافت و بهینه سازی مواد زائد جامد پرداخته خواهد شد .

مسأله بازیافت و آلودگی های محیط زیستی

امروزه در بیشتر کشورهای عالم , مسأله بازیافت و آلودگی های محیط زیستی آن و ضرورت این دستور بر هیچ کس پوشیده نیست . مواد و مصالح بازیافتی گستره وسیعی از آشغال های شهری و صنعتی در کشورهای پیشرفته و یا این که در حال پیش رفت عالم به خویش اختصاص داده , به دلیل ارتقاء بها افزوده زمین و تسکین دهنده در شهرهای بزرگ وتمرکز سرمایه‌گذاری درین بخش , شهرها پیشرفته وبافت قدیمی تخریب وبا ساختمان های نو جایگزین شده که برهمین اصل , میزان ایجاد نخاله های ساختمانی هم ارتقاء یافته است . یک کدام از مهم ترین مشکلات بوجود آمده در سالیان اخیر , انبوه نخاله های ساختمانی است .

اعتنا به بازیافت نخاله ها به عوارض تحت ضروری وضروری است :

۱ – مشکلات زیست محیطی ۲ – مکان دفن آشغال ۳ – فقدان مصالح ناپخته ۴ – تولید منظره نا مناسب ۵ – مساله سیاسی و اجتماعی همینطور به بررسی سوابق طرح بازیافت در کشور‌ایران و بقیه کشورها و چگونگی اجرای این طرح پرداخته ایم وبا اعتنا به ضرورت دستور بازیافت بعداز وقوع حادثه ها غیر منتظره , با دقت به تجزیه پذیری طولانی ضایعات و نخاله های ساختمانی ایجاد شده وانتقال یافته به لندفیل ها وصدماتی احتمالی که تخلیه غیرمجاز وناصحیح به محیط زیست وارد می کند , موقعیت مکان های مطلوب برای دفع و دفن وروش های گوناگون مدیریتی مطلوب برای تفکیک ضایعات مورد بررسی قرارگرفته است .

همینطور اثرات مخربی که دفع و دفن غیر بهداشتی نخاله های ساختمانی بر محیط زیست وارد مینماید , همانند کثیف کردن آب های سطحی و زیرزمینی , خاک حیطه و بیماری هایی که در اثر انتشار حشره ها در محل های تخلیه غیرمجاز نخاله ها به‌وجود می‌آید , مورد بررسی قرارگرفته است . دربرنامه های مدیر و بازیافت ضایعات و نخاله های ساختمانی بایستی به بررسی روش هایی که کمترین مشکلات زیست محیطی را در پی داشته باشد , بپردازیم که نکته قابل توجه دراین ارتباط , تحلیل ترکیب مصالح و مواد تشکیل دهنده آن‌ها می‌باشد . دردستیابی به‌این دستور در‌این پایان طومار , مثال گیری های از نخاله های موجود درمکان های مراسم تدفین شهرمشهد و بعد پروسه آماری بر روی نتایج حاصل انجام یافته است .

مواد اساسی تشکیل دهنده نخاله های ساختمانی که بیشترین حجم را دارا میباشد , مشخص و معلوم شده و هم ویژگی ها فیزیکی همانند وزن منحصر به فرد , حجم و . . . رقم خورده شده‌است , ودرادامه تست های شیمیایی بر روی نخاله های ساختمانی از لحاظ مواد سمی و خطرناکی که آلوده و کثیف کننده محیط زیست می باشند , انجام گرفته است . مقادیر بدست آمده ازآزمایشات متفاوت با استاندارد های جانور مقایسه وسرانجام ضرورت به وقوع پیوستن هرچه سریعتر رئیس درست وکارآمد در جهت دفع و دفن نخاله ها در مکان های مطلوب و اجرای امربازیافت ضایعات و نخاله های ساختمانی درجهت کاهش اثرات مخرب آن ها برمحیط زیست و زندگی انسان بیان شده است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر IT

Share
Published by
مدیر IT
Tags: حمل نخالهحمل نخاله های ساختمانینخاله های ساختمانی

Recent Posts

لوله بازکنی شهرآرا با بیشترین سرویسکار در خدمت شماست

شرکت های بسیاری به جهت ارائه خدمات رفع گرفتگی انواع لوله های فاضلاب و چاه ها، امروزه روی کار آمده…

2 سال ago

لوله بازکنی بازار تهران در نزدیکی شماست | تماس بگیرید

لوله بازکنی بازار تهران در اطراف بازار شهر آماده به ارائه خدمت فوری و تضمینی می باشد. بازار تهران در…

2 سال ago

شناخت مدل های مختلف آفتابه و کارکرد آنها به همراه ویدیوی آموزشی

 امروزه با وجود شیلنگ های استیل و پلاستیکی و فشاری در سرویس های بهداشتی حرف زدن درمورد آفتابه شاید عجیب…

3 سال ago

تا به حال از چهارچوب کمکی توالت فرنگی استفاده کرده اید؟

 چهارچوب کمکی توالت فرنگی امروزه خیلی قابل استفاده است و افراد زیادی بنا به دلایل گوناگونی مثل بارداری یا سن…

3 سال ago

باز کردن لوله فاضلاب با نوشابه | یک روش خانگی لوله بازکنی

مسئله گرفتگی لوله ها یکی از مسائل روزمره است که ممکن است در هر خانه و یا هر ساختمانی رخ…

3 سال ago

دستشویی قدیمی ذوزنقه ای یادآور خاطرات کودکی 

در قدیم افراد اعتقاد داشتن باید کارها را به صورت سخت انجام دهند لذا از دستشویی قدیمی ذوزنقه ای استفاده…

3 سال ago