Categories: تعمیر کولرتعمیر کولر آبیسرویس کولرسرویس کولر آبی

نیاز افراد به آشنایی با سرویس کردن و امکانات کولر آبی های و تاریخچه آن

در‌صورتی‌که نیازی به تعمیر داشته باشد آن را بازسازی نمود . اگرچه عالی است خدمت کولر را به دست خدمت کار مجاز بسپارید تا از پیدایش صدمات احتمالی به خویش و وسایل برقی پرهیز شود.

با آغاز فصل گرما بایستی ابتدا کولر ها را سرویس کرده

در‌صورتی‌که نیازی به تعمیر داشته باشد آن را بازسازی نمود . اگرچه عالی است خدمت کولر را به دست خدمت کار مجاز بسپارید تا از پیدایش صدمات احتمالی به خویش و وسایل برقی پرهیز شود ; ولی شاید گه گاه نیز ناچار گردید خودتان این کار را انجام دهید . پس بد نیست با قرائت این چه گونه بدانید و چه کار می بایست بکنید .
یک کولر خدمت نشده , تمام تلاش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق و آب را به باد می دهد , پس بهتر است خاموش باشد , ‌ ولی برخی از ما چنان به خنکای کولر عادت کرده‌ایم که در خانه‌ای با کولر خاموش , در گیر تنگی نفس می‌شویم و کولر را یک نفس به کار می گیریم , تا زمانی‌که قبض‌های رعب آور از راه برسد و شیرینی خنکای دلپذیر را به کاممان تلخ نماید .

کولرهای آبی , قابلیت گزینش و تهیه و تنظیم مرتبه سوز و سرما را ندارند و نهایتا بدور تند و کند را می‌توان از آن ها توقع داشت . پس خوبتر است در اکثری از ساعات خاموش باشند . البته گرمای تب‌دار بعضا از روزهای فصل گرم سال , کاسه‌های صبر را پر و طاقت‌ها را طاق مینماید , پس کولر‌ها را سرویس کنیم تا لااقل انرژی کمتری را هدر بدهند . بعضا از قطعات کولر بایستی هم‌زمان با آغاز فصل گرما , معاینه ظریف شوند . ضریب فرسایش بعضا از این قطعات بالاست و شاید بر اثر فرسوده شدن , مصرف کولر را بالا ببرند . پس سرویس کولر , پیش از فصل گرما , به طور کامل لازم است .

ر‌این مقاله که با به کار گیری از علم یکی‌از متخصص ها تأسیسات و سرویس کولر مندرج , راه و رسم افزودن بازدهی کولر را مرور میکنیم .

فرآیندها و امکانات

کولر آبی از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که‌این دو گردش بوسیله دو موتور جداگانه انجام می‌گردد . سیستم گردش آب کولر توسط پمپ آب و سیستم گردش هوا به وسیله‌ی موتور کلیدی کولر صورت میپذیرد .
قطعات و امکانات کولر آبی به سه نوع تقسیم‌بندی میگردند :
– الکتریکی : دربرگیرنده کلید سه دکمه‌ای قطع و وصل , پمپ آب و موتور کولر
– مکانیکی : شامل توربین هوا , تسمه و شناور
– ثابت : دریچه‌ها , بدنه , اتصالات شبکه‌ی آبرسانی و شیر تخلیه

قبل از هر چیز ضروری است از خاموش بودن کولر و عدم اتصال جریان برق کلیدی ( فاز ) به کولر مطمئن گردید . در حالتی‌که کولر دارنده فیوز جداگانه است آن را قطع کنید در غیر این صورت با پشت دست به بدنه کولر بزنید تا از برق نداشتن آن مطمئن گردید .

انواع کولر آبی :

· کولر آبی متحرک امکان جابه جایی و پرتابل بودن را دارااست . این گونه کولرهای ابی مخزنشان یا این که به طور دستی لبریز می شود و یا این که امکان اتصال بدون واسطه به شیلنگ و شیر آب را داراست .

· کولر آبی اثبات دارنده بعد ها بزرگی می باشد به همین جهت بر روی پشت بام یا این که حیاط یا این که در ایوان نصب میشود و میتوان با شبکه کشی از هوای خنک ان بهره مند شد .

به این ترتیب بطورکلی می توان اظهار کرد از کولرهای گازی برای بخش ها گرم و مرطوب و از کولرهای آبی برای بخش ها کم آب و معتدل به کار گیری می شود .

علاوه بر این‌که با استارت زمستان بایستی سرویس کولرآبی و تعمیر کولر آبی را امری حیاتی و جدی دانست , در اتمام فصل گرما هم سرویس ها کولر آبی را برای نگه داری و سلامت ماندن کولر آبی نباید فراموش کرد .

طرز محاسبه و گزینش کولرابی براساس تفاوت در متراژ سازه و همینطور قرار به چنگ آوردن ان واحد در پایین بام ساختمان و یا این که قرار تصاحب کردن در طبقات میانه , طریق محاسبه و گزینش کولرابی متعدد است .

با اتمام فصل گرما لازم ست که سرویس کولر آبی پایان فصل را انجام دهیم .

سرویس پایان فصل کولر آبی امری سهل وآسان است که با تلاوت مقاله پایین در زمینه‌ی تعمیر کولر آبی و سرویس کولر آبی , می توانید به راحتی کولر خویش را خدمت فرمائید :

در بالا می بایست دقت داشته باشیم که برق دستگاه قطع است . بعد از آن مخزن آب کولر آبی را تخلیه کرده و جاهایی هایی که به روغن کاری احتیاج داراست را به طور بی نقص روغن کاری کنیم .

در هنگام سرویس کولر آبی پایان فصل بایستی دقت داشت که در کف کولر آبی پوسیدگی ویا زنگ زدگی وجود نداشته باشد . در حالتی که که پوسیدگی چشم شد بایستی اقدام به تعمیر کولر آبی در محل پوسیدگی کرد . و در صورت زنگ زدگی می بایست با زد زنگ آن را بپوشانید .

روزنه های داخلی کولر آبی را پوشانده و در شرایطی‌که شبکه کشی به طور روکار بود می بایست آنان‌را با عایق منحصر بپوشانید . نیز چنین برای جلو گیری از صدمه دیدن کولر آبی در اثر برف و باران می‌توانید از حافظ های کولر آبی از فرآورده برزنت ضد آب که تمام وجه های کولر آبی را در بر می گیرد استعمال کرد .

تاریخچه کولر آبی :

قدیمی ترین کولرهای آبی به عبارتی بادگیر ها می باشند . بادگیر ها در کشور‌ایران ابداع شدند پس میتوان خاطرنشان کرد اختراع کننده کولر آبی آیرانی ها بوده اند . البته نزدیک به ۴۰ سال پیش در ایالات متحده مثال اول کولر آبی ابتکار عمل شد . بادگیر ها باد را بوسیله استوانه ای که در خارج از منزل بود به درون میکشیدند , در پایین این بادگیر ها در باطن منزل حوض های آبی وجود داشت که با برخورد باد با آب حوض , باد خنک شده و باعث خنک شدن آن محیط می‌شد .

ولی به دلیل مصرف بالای کولر آبی در کشور ایران , به کولر آبی کولر ایرانی هم گفته میشود

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر IT

Share
Published by
مدیر IT
Tags: امکانات کولر ابیانواع کولر ابیتعمیر کولرروغن کاری کولر ابیسرویس کردن کولرسرویس کولرسرویس کولر آبیکولر آبی

Recent Posts

لوله بازکنی شهرآرا با بیشترین سرویسکار در خدمت شماست

شرکت های بسیاری به جهت ارائه خدمات رفع گرفتگی انواع لوله های فاضلاب و چاه ها، امروزه روی کار آمده…

2 سال ago

لوله بازکنی بازار تهران در نزدیکی شماست | تماس بگیرید

لوله بازکنی بازار تهران در اطراف بازار شهر آماده به ارائه خدمت فوری و تضمینی می باشد. بازار تهران در…

2 سال ago

شناخت مدل های مختلف آفتابه و کارکرد آنها به همراه ویدیوی آموزشی

 امروزه با وجود شیلنگ های استیل و پلاستیکی و فشاری در سرویس های بهداشتی حرف زدن درمورد آفتابه شاید عجیب…

3 سال ago

تا به حال از چهارچوب کمکی توالت فرنگی استفاده کرده اید؟

 چهارچوب کمکی توالت فرنگی امروزه خیلی قابل استفاده است و افراد زیادی بنا به دلایل گوناگونی مثل بارداری یا سن…

3 سال ago

باز کردن لوله فاضلاب با نوشابه | یک روش خانگی لوله بازکنی

مسئله گرفتگی لوله ها یکی از مسائل روزمره است که ممکن است در هر خانه و یا هر ساختمانی رخ…

3 سال ago

دستشویی قدیمی ذوزنقه ای یادآور خاطرات کودکی 

در قدیم افراد اعتقاد داشتن باید کارها را به صورت سخت انجام دهند لذا از دستشویی قدیمی ذوزنقه ای استفاده…

3 سال ago