Categories: تعمیر داکت اسپلیتتعمیر کولرتعمیر کولر گازیسرویس داکت اسپلیتسرویس کولرسرویس کولر گازیلوله کشی آب و نصب شیرآلاتنصب داکت اسپلیتنصب کولرنصب کولر گازی

آشنایی بایدها و نبایدهای خرید داکت اسپلیت و روش نصب داکت اسپلیت

داکت اسپلیت امروزه یکی‌از معمول ترین سیستم های سرمایش و گرمایش محسوب شده . . .

نکات کلیدی تعیین انواع داکت اسپلیت :

۱ . داکت اسپلیت امروزه یک کدام از رایج ترین سیستم های سرمایش و گرمایش محسوب شده که از بارزترین ویژگی های این سیستم , تهویه تمامی فضاها در یک واحد سوئیت بصورت هم‌زمان با اجرای کانالها برفراز سقف کاذب هست .

استفاده از داکت اسپلیت ها برای سرمایش و گرمایش آپارتمانهای مسکونی , اداری , برج ها , ویلاها و . . . به طور کامل مطلوب میباشد .

 داکت اسپلیت متشکل از ۲ بخش یونیت داخلی ( هواساز ) و یونیت خارجی ( کندانسینگ یونیت ) هست که‌این ۲ بخش بوسیله ۲ لوله مسی به یکدیگر متصل شده و قدرتمند به تامین هوای سرد و گرم و توزیع آن به وسیله شبکه ها به اتاق ها یا این که سالن در هر واحد آپارتمانی ( از بالای سقف کاذب ) میباشد .

مایع مبرد خنک شده در کندانسور از روش لوله مسی به شیر انبساطی ( expantion valve ) و از آنجا بصورت گاز مبرد و فراهم جذب گرمای محیط به کویل یونیت داخلی منتقل می‌گردد . در کویل های یونیت داخلی گرمای هوای محیط داخلی بوسیله گاز مبرد درون کویل گرفته شده و هوای خنک شده به وسیله فن ( پنل داخلی ) به درون کانال رفت هوا منتقل می‌گردد .

داکت اسپلیت سقفی و نحوه نصب آن

داکت اسپلیت به عنوان یکی شایسته ترین و برترین سیستم های تهویه مطبوع هوا در بخش اعظمی از عالم محبوبیت بخش اعظمی پیدا نموده است و به کارگیری از آن مضاعف متداول میباشد , داکت اسپلیت که به راحتی در اکثری از نقاط یک ساختمان مسکونی و غیر مسکونی تعبیه می شود , قادر است در سقف کاذب به کار رود و به صورت متفرق گرمایش و سرمایش محیط را تامین سازد . داکت اسپلیت به طور پنهان برفراز سقف کاذب قرار می‌گیرد و بوسیله کانال هایی که به آن متصل می‌باشند هوای همسایه را در فصل زمستان گرم و در فصل‌تابستان خنک می نماید . کافی است در اختیار گرفتن از خط مش به دور آن را بردارید و دکمه خاموش و روشن را بزنید .

قابلیت تهویه یک‌سری اطراف به طور به طور همزمان , لوله کشی با متراژ بالا , قابلیت و امکان شستشو فیلتر و دسترسی راحت , به کار گیری در دمای زیاد بالا از مزایای داکت اسپلیت سقفی میباشد . امروزه پباده سازی داخلی منزل از اهمیت اکثری برخوردار شده‌است . تجهیزات و طرح هایی که در چینش داخلی به کار می‌رود , از جنبه های مختلفی در لحاظ گرفته میشوند و اجرا می گردند . سقف کاذب که تحت خیس از سقف مهم کار نهاده می شود , در کاهش طول و اتلاف انرژی تاثیر متعددی داراست . به این ترتیب خیر فقط به منزله تولید یک طرح خوشگل در معماری داخلی به کار میروند بلکه در کاهش مصرف انرژی هم و نورپردازی اختصاصی , پوشش عیب های سقف دارای اهمیت به کار می‌روند .

برای تعبیه داکت اسپلیت در سقف های کاذب ابتدا بایستی محل قرار گیری و تعداد داکت اسپلیت های موردنیاز مشخص و معلوم گردد , گنجایش داکت اسپلیت بررسی می شود , آن گاه با دقت به سقف کاذب و شبکه کشی و نصب لوله های دستگاه مطلوب ترین منزلت برای داکت اسپلیت یا این که داکت اسپلیت ها گزینش می شود . در صورتیکه داکت اسپلیت توسطی تیمی کارشناس و کاردان نصب و فعال‌ساز‌ی شود , هیچگونه نقصی در سقف کاذب تولید نمیگردد و مسیر داکت اسپلیت با نازکی تمام و به طور به طور کامل پنهان جاگذاری میشود .

شیوه و روش نصب داکت اسپلیت

از دهانه ی خروجی هواساز یا این که به عبارتی یونیت داخلی در سقف کاذب شبکه کشی صورت گرفته

و در هر منتخب که نیاز باشد روزنه ای تعبیه میشود و متناسب با هر فصل هوای سرد یا این که گرم بیرون می شود .
برای ایجاد هوای گرم یک کویل آب گرم جلوی دستگاه یا این که پشت دستگاه قرار می‌گیرد . کویل آب گرم که یک کویل مسی مارپیچ ۲ ردیفه یا این که ۳ ردیفه است , آب گرم درون آن می‌گردد و به عبارتی فن هوا ساز این بار هوا را از روی آن عبور میدهد , گرمای آب را میگیرد و تبدیل به هوای گرم می نماید و آن را به فضاهای مورد نیاز ارسال می نماید . می توان ایجاد گرما از روش معکوس کردن سیکل تبرید را طولانی تر کرد .

این سیستم دارنده مکش و دهش با کانال هست , که عموماً مکش آن پشت دستگاه هست و این مکش باعث می شود که چرخش هوا در سوز‌و‌سرما و گرما در محیط بدون نقص صورت بگیرد و پرسرعت خیس محیط را به دمای یکنواخت میرساند . شایسته ترین مکان برای روزنه مکش ۷۰ سانتی متر تا یک متر از زمین است .

معرفی و مزایای داکت اسپلیت

اسپلیت کانالی

داکت اسپلیت ( اسپلیت کانالی ) یک کدام از رایجترین سیستم های تهویه مطبوع در مرحله عالم است , این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی ( هواساز ) و یک واحد خارجی ( کندانسور ) درست شده شده‌است که بوسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند .

سرمایش و گرمایش در‌این سیستم به وسیله هواساز با مکش هوای داخلی انجام می پذیرد .

تفاوت سیستم داکت اسپلیت با سیستم ترکیبی اسپلیت دیواری و رادیاتور :

بجای استفاده از تعدادی پنل دیواری در یک واحد مسکونی یا اداری , از یک هواساز مرکزی در پشت سقف کاذب استفاده می‌شود که توسط کانال , همه اتاق ها و فضاهای ما یحتاج تهویه میگردند .

در فیض همواره توصیه میشود که پروژه های داکت اسپلیت به طور صفر تا ۱۰۰ بر عهده گروهی باشد که تجربه کافی دراین مورد داراست , نکته ی دارای اهمیت در این مورد همراه بودن مجموعه اجرا کننده داکت اسپلیت از اولِ پروژه تا پایان میباشد .

نکاتی که مجموعه اجراکننده مورد علاقه دارا هستند مشتمل بر سیستم برق و کابل کشی ها , هماهنگی با مجموعه اجراکننده کاذب و پباده سازی شبکه مبنی بر طرح سقف کاذب , پایین حیث قراردادن پیمانکار لوله کشی آبگرم و در‌این , تحلیل و یا این که اجرای لوله مسی و در غایت نصب و فعال‌ساز‌ی میباشد . در سود تیم مجری داکت اسپلیت باید از ابتدای آغاز پروژه تا زمان تحویل و فعال‌سازی داکت اسپلیت همراه و ناظر بر اجرای پیمانکاران دیگر باشند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 5/5]
مدیر IT

Share
Published by
مدیر IT
Tags: انواع داکت اسپلیتداکت اسپلیتلوله کشیمزایای داکت اسپلیتنصب داکت اسپلیت

Recent Posts

لوله بازکنی شهرآرا با بیشترین سرویسکار در خدمت شماست

شرکت های بسیاری به جهت ارائه خدمات رفع گرفتگی انواع لوله های فاضلاب و چاه ها، امروزه روی کار آمده…

2 سال ago

لوله بازکنی بازار تهران در نزدیکی شماست | تماس بگیرید

لوله بازکنی بازار تهران در اطراف بازار شهر آماده به ارائه خدمت فوری و تضمینی می باشد. بازار تهران در…

2 سال ago

شناخت مدل های مختلف آفتابه و کارکرد آنها به همراه ویدیوی آموزشی

 امروزه با وجود شیلنگ های استیل و پلاستیکی و فشاری در سرویس های بهداشتی حرف زدن درمورد آفتابه شاید عجیب…

3 سال ago

تا به حال از چهارچوب کمکی توالت فرنگی استفاده کرده اید؟

 چهارچوب کمکی توالت فرنگی امروزه خیلی قابل استفاده است و افراد زیادی بنا به دلایل گوناگونی مثل بارداری یا سن…

3 سال ago

باز کردن لوله فاضلاب با نوشابه | یک روش خانگی لوله بازکنی

مسئله گرفتگی لوله ها یکی از مسائل روزمره است که ممکن است در هر خانه و یا هر ساختمانی رخ…

3 سال ago

دستشویی قدیمی ذوزنقه ای یادآور خاطرات کودکی 

در قدیم افراد اعتقاد داشتن باید کارها را به صورت سخت انجام دهند لذا از دستشویی قدیمی ذوزنقه ای استفاده…

3 سال ago